Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Descriptive Research")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 43

  • Page / 2
Export

Selection :

  • and

Transforming science and learning concepts of physics teachers = La transformation des concepts scientifiques et pédagogiques des enseignants en scienceFLORES, F; LOPEZ, A; GALLEGOS, L et al.International journal of science education. 2000, Vol 22, Num 2, pp 197-208, issn 0950-0693Article

Interpretations of graphs by university biology students and practicing scientists : Toward a social practice view of scientific representation practices = Interprétations de graphiques par les étudiants en biologie et les scientifiques en exercice: vers une vue pratique et sociale des représentations scientifiquesBOWEN, G. M; ROTH, W.-M; MCGINN, M. K et al.Journal of research in science teaching. 1999, Vol 36, Num 9, pp 1020-1043, issn 0022-4308Article

A few simple questions about colour in art and science = Quelques questions simples au sujet de la couleur en art et en sciencesHARRIS, J.School science review. 1999, Vol 80, Num 293, pp 43-52, issn 0036-6811Article

Un point sur l'approche qualitative de l'évaluation = A point about the qualitative approach of assessmentBOURGUIGNON, Claire; NARCY-COMBES, Jean-Paul.A. sp. Anglais de spécialité. 2003, Num 39-40, pp 171-181, issn 1246-8185, 11 p.Article

Education traditionnelle au Bénin, la place du sacré dans les rites initiatiques = Traditional education in Benin, the importance of the sacred in initiation ritesQUENUM, J.-C.International review of education. 1999, Vol 45, Num 3-4, pp 281-303, issn 0020-8566Article

Understanding the experiences of beginning secondary school teachers = Comprendre les expériences des enseignants débutants du secondaireMAZIBUKO, E. Z.International review of education. 1999, Vol 45, Num 5-6, pp 589-602, issn 0020-8566Conference Paper

Growth patterns in students' ability to supply scientific explanations : findings from the Third International Mathematics and Science Study in Israel = Modèle d'expansion des capacités des étudiants à fournir des explications scientifiques: bilan des Troisième Etudes Internationales en Mathématiques et Science en IsraëlZUZOVSKY, R; TAMIR, P.International journal of science education. 1999, Vol 21, Num 10, pp 1101-1121, issn 0950-0693Article

La Verneda-Sant Martí : A school where people dare to dream = La Verneda-Sant Marti: une école où les gens osent rêverSANCHEZ AROCA, M.Harvard educational review. 1999, Vol 69, Num 3, pp 320-335, issn 0017-8055Article

Bien se connaître pour évoluer, enjeu de la dynamique territoriale = To get to know oneself, stake in territorial dynamicsNOËL, Xavier.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2003, Num 187, pp 83-88, issn 0397-331X, 6 p.Article

Cognitive style and behaviour in secondary school pupils in Kuwait = Style et comportement cognitif des élèves du secondaire au KoweïtRIDING, R. J; AL-HAJJI, J.Educational research (Windsor). 2000, Vol 42, Num 1, pp 29-42, issn 0013-1881Article

Les instituteurs d'une école à l'autre = Primary school teachers from one school to anotherCAREIL, Y.Perspectives documentaires en éducation. 1999, Num 46-47, pp 21-29, issn 1148-4519Article

Exploring the link between students' scientific and nonscientific conceptions = Etude du lien entre les conceptions scientifiques et non scientifiques des étudiantsPALMER, D. H.Science education (Saleem, Mass.). 1999, Vol 83, Num 6, pp 639-653, issn 0036-8326Article

La produzione del testo descrittivo nella scuola dell'obbligo : Elementi per una griglia di valutazione = Creative writing in the schools. Indications for the evaluation of a text = Production écrite dans les écoles. Indications pour l'évaluation d'un textANDREATTA, G; BOSCOLO, P; COMIN, P et al.Orientamenti pedagogici. 1997, Vol 44, Num 259, pp 4-5, issn 0030-5391, 9, 89-116 [21 p.]Article

Prise de notes et écriture conceptuelle à l'université = Notes taking and conceptual rewriting at universityBOCH, F.Pratiques (Metz). 2000, Num 105-6, pp 137-158, issn 0338-2389Article

The consistency of primary children's conceptions about the Earth and its gravity = La cohérence des conceptions des élèves du primaire sur la Terre et la gravitéWEBB, L; MORRISON, I.School science review. 2000, Vol 81, Num 296, pp 99-104, issn 0036-6811Article

Enfants autochtones et apprentissage : La corporalité comme langage en Amérique du Sud tropicale = Native children and learning: human body as a language in tropical South AmericaLOPES DA SILVA, A.International review of education. 1999, Vol 45, Num 3-4, pp 251-268, issn 0020-8566Article

L'objet enseigné : Vers une méthodologie plurielle d'analyse des pratiques d'enseignement en classe = The taught subject : towards a plural methodology for analysing teaching practices in classCANELAS-TREVISI, Sandra; MORO, Christiane; SCHNEUWLY, Bernard et al.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 1999, Num 20, pp 143-162, issn 1157-1330Article

The nature of students' informal science conceptions = La nature des conceptions informelles de la science des étudiantsTYTLER, R.International journal of science education. 1998, Vol 20, Num 8, pp 901-927, issn 0950-0693Article

Echos d'une journée d'échanges en Haute-Normandie: FOAD : l'opportunité de ré-interroger nos pratiques = Distance education: an opportunity to question educational praticesGAUTIER-MOULIN, Patricia.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2004, Num 188, pp 93-104, issn 0397-331X, 12 p.Article

Los medios en los centros educativos gallegos: Elementos organizativos que ayudan o dificultan su integración = Les médias dans les écoles en Gallice : éléments organisationnels qui aident ou rendent difficile leur intégration = Media in Gallician schools: organizational elements which push forward or set back its integrationFERNANDEZ MORANTE, M. Carmen; CEBREIRO LOPEZ, Beatriz.Adaxe. 2001, Num 17, pp 227-246, issn 0213-4705Article

The use of modelling for improving pupils' learning about cells = L'utilisation des modèles pour améliorer l'apprentissage des cellules par les élèvesTREGIDGO, D; RATCLIFFE, M.School science review. 2000, Vol 81, Num 296, pp 53-59, issn 0036-6811Article

Multimedia : Differences in cognitive processes observed with EEG = Multimédia: différences dans les processus cognitifs observés avec l'électro-encéphalogrammeGERLIC, V; JAUSOVEC, N.Educational technology research and development. 1999, Vol 47, Num 3, pp 5-14, issn 1042-1629Article

Comprendre l'oral n'est pas si facile ! = Understanding oral discourse - not so easy !MARTIN, D; SOUSSI, A.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1999, Vol 21, Num 3, pp 374-390, issn 0252-9955Article

Ethical issues in an ethnographic performance text : the 'dramatic impact' of 'juicy stuff' = La question de l'éthique dans une représentation ethnographique d'un texte: l'impact dramatique de juicy stuffSALDANA, J.Research in drama education. 1998, Vol 3, Num 2, pp 181-196, issn 1356-9783Article

Univariate and multivariate omnibus hypothesis tests selected to control type I error rates when population variances are not necessarily equal = Tests à hypothèses monovariables et multivariables pour le contrôle des estimations d'erreurs de type I dans le cas d'une inégalité de variance de la population étudiéeCOOMBS, W. T; ALGINA, J; OLTMAN, D. O et al.Review of educational research. 1996, Vol 66, Num 2, pp 137-179, issn 0034-6543Article

  • Page / 2